tvåtusenfjorton.

0
Det här ska bli ett bra år.
 
Jag vet att det är något man alltid säger. Vad annars?
Men nu när jag tänker på det, så var 2013 ett riktigt skit år.
Fanns såklart mycket bra med. Har många fina minnen. 

Men det som sätter sig, det man minns, är ju alltid det dåliga, right?
Och just 2013 var ett år fyllt av aldeles för mycket dåligt.
 
Sista halvåret stressade jag ihjäl mig. Bokstavligt talat. Då la jag ändå aldeles för lite tid på skolan. 
Nu i efterhand kan jag faktiskt känna att det var nog det som var det största problemet. 

Visst är det stressigt att gå sista året på gymnasiet, ha två egna hästar, bo själv och ha två extrajobb. Men hade jag upptill detta skött skolan lite bättre hade jag sluppit den stora klumpen i magen, stressen och ångesten över alla uppgifter jag hade/har efter mig. 

Mitt tips till er nu då, eller snarare, mitt tipps till mig själv. SKJUT INTE UPP SAKER!
Försök ta tag i mycket på en gång. Jag vet att det är svårt, absolut. 
Men något som funkar riktigt bra för mig, är att ta en dag då jag sätter mig på ett mysigt cafe med en stor bunta böcker och bara kör. 
Tiden springer iväg, man får mycket gjort och en smaskig fika på det. 

Jag ska klara av trean. ALLT ska vara klart innan studenten. Jag kommer klara detta. VI kommer klara detta!
 
 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?